בלוגים ומאמרים

השקעות נדל"ן בחו"ל, יוון
צמיחת הכלכלה הייונית

צמיחת הכלכלה ביוון

קשה להתעלם מהעובדה שרבים נושאים עיניים ליוון בתקופה האחרונה. אםלצורך חופשה, השקעה מניבה ואפילו עבודה. יוון נמצאת כיום בנקודת צמיחה מרשימה לאחרשצלחה משבר כלכלי לא פשוט שנמשך מעל לעשור. המשבר הכניס אותה ל"נוהלמעקב" על ידי האיחוד האירופי. מה זה אומר מבחינת המשקיעים? ומי יכול לנצל אתההזדמנות של מדינה צומחת כמו יוון? על כל אלו ועוד נרחיב בהמשך המאמר.

 

סיומן של שתים עשרה השנים הקשות

בשלב הזה אפשר לאמר ששתים עשרה השנים הקשות בכלכלת יוון מאחוריה.כלומר, היא יצאה מ"נוהל המעקב" ועברה ממצב של קיפאון כלכלי. המשבר החלבשנת 2009 במהלכה ממשלת יוון דווחה כי חלה עליה משמעותית בגירעון שלה. המצב הוביללמשבר פיננסי קשוח שגרר עימו אבדן משמעותי של חלק מכספי התושבים, מחלוקת עם האיחודהאירופאי ובריחת כח אדם איכותי. בשנתיים האחרונות ניכר כי התקופה המאתגרת הסתיימהויוון הפכה מבעלת גירעון עמוק וחברה מסוכסכת למדינה הנמצאת בצמיחה עם שיעוריתעסוקה גבוהים. חלק נכבד מההתאוששות המהירה נבעה מהסיוע שקיבלה יוון מהאיחודהאירופי. הסכום שהועבר אליה לצורך התאוששות עלה על 260 מיליארד דולר. הסיוע ניתןבמטרה לגרום ליוון לחזור למסלול באמצעות כלים שונים. כדוגמת רפורמות משמעותיות,קיצוצים בהוצאות ועוד.

 

מה אומרות התחזיות?

כשמדובר בהערכות עתידיות אנחנו פונים לאנשי המקצוע. הנציבותהאירופאית שנחשבת למומחית בתחום חוזה כי כלכלת יוון עתידה לצמוח בשנה הקרובה ב4%.בנוסף לכך ה"אקונומיסט" שמפרסם באופן שנתי את דירוגי הכלכלות עםהביצועים הטוובים ביותר, דירג את יוון בשנת 2022 במקום הראשון. את הדירוג היאקיבלה תודות לביצועיה הטובים בחמשת המדדים: שיעור הצמיחה, שיעור האינפלציה, רוחבהאינפלציה, תפקוד שוק המניות וגובה החוב הממשלתי. נדמה כי יוון עלתה על המסלול וזוהזדמנות טובה למשקיעים והתיירים להנות ממנה.

הזדמנויות או לא להיות

כל משבר הוא גם הזדמנות ואת זה כולנו יודעים. החכמה היא לדעת לנצל אתההזדמנות במומנטום הנכון ביותר. מחירי הנכסים ביוון רשמו ירידה בשל המשבר הכלכלישחוותה. הירידה חלה בשיעור של 30%-50%. כעת, בעת ההתייצבות והתחזיות העתידיות נוצרוהזדמנויות השקעה נדל"ניות שונות אותם ניתן לנצל, מכיוון שהמחירים עדיין לאחזרו למקור. המחירים עולים בשיעור הגבוה מ8% בשנה ונכון למועד כתיבת שורות אלוהביקוש לקניית נכסים גבוה מההצע הקיים. אזורי הביקוש החמים הם: סלוניקי, אתונהוכרתים המתויירות. הצמיחה בתיירות הגדילה גם את הביקוש לנכסים להשכרה. לכן, זוהזדמנות מצויינת עבור משקיעים המבינים בפוטנציאל עסקי.

נשמע לכם מעניין? אנשי המקצוע של דאבל פור יו מלווים משקיעים יד בידעד למציאת הנכס המתאים ביותר עבורם. כל התהליך נעשה באחריות רבה תוך שימוש בידעמקצועי וניסיון אישי עשיר, אשר נרכש מעל לעשור בניהול השקעות, מקצועיות ואישיות.