בלוגים ומאמרים

השקעות נדל"ן בחו"ל, אתונה
למה להשקיע באתונה?

השקעות נדל"ן באתונה, כל מהשצריך לדעת

 

יש סיבה לכך שאנו שומעים על ישראלים רבים מתעניינים בהשקעותנדל"ן ביוון ובעיקר באתונה הבירה. כדי להבין לעומק את הנסיבות שהביאו את יווןלכל כך אטרקטיבית נסקור את מכלול האירועים שפקדו אותה בשנים האחרונות.

יוון עברה בעשור האחרון משבר פיננסי משמעותי שהביא אותה למצב של גירעוןכספי ופשיטת רגל. המשבר החל ב2008 עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. בניגוד למדינותאחרות המצב ביוון לא התייצב תקופה ארוכה מה שהביא את האיחוד האירופי לפעול לסיוע.יוון קיבלה סכום שעולה על 260 מיליארד דולר מהאיחוד וזה אחד הפעולות שסייעו להלהתגבר על המשבר.

יוון רואה את האור בקצה המנהרה

במהלך השנים בהם יוון היתה נתונה במשבר הכלכלה היא עברה טלטלהמשמעותית וערך הנכסים בה ירדו באופן משמעותי. החל משנת 2017 יוון בהתאוששות מהירהובשנתיים האחרונות היא רושמת צמיחה משמעותית. המצב מזכיר את תקופת המשבר שהיהב2008 בארה"ב. בשנים הסמוכות למשבר מי שהשקיע בנדל"ן וניצל את ירידתהמחירים, זכה לקצור רווחים גבוהים בשנים שלאחר מכן. כעת, גם המשקיעים המנוסים חוזריםליוון כדי לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולהנות מהצמיחה.

מהם הגורמים שגורמים לענף הנדל"ן באתונה להיות כל כך אטרקטיבי?

אזורי הביקוש המשמעותיים ביוון הם סלוניקי, כרתים ובעיקר אתונה. כעירהבירה של יוון, אתונה נחשבת לייעד תיירות מרכזי. אתונה ידועה ברכיב ההיסטוריה המשמעותישלה, נמצאים בה מרכזי העסקים ואתרי מסחר ובילוי רבים. מטרופולין העיר מונה מעל ל5מיליון תושבים, מדובר במחצית מהתושבים המתגוררים ביוון כולה. כעת, בעת ההתייצבותהכלכלית חלה עליה משמעותית בשיעורי התעסוקה ובתי המלון מתפתחים. בנוסף, התיירותפורחת רק בשנת 2022 היו ביוון כ 40 מיליון תיירים. בשל כך, התחזיות העתידיותהמראות על צמיחה של מעל 4% בשנה. במצב כזה, הביקוש למגורים בעיר עולה ונוצרתהזדמנות השקעה. כאשר הביקוש עולה על ההצע, התשואה השנתית הולכת וגדלה, בעיקר בגללעליית המחירים לצד העליה בביקוש.

הזדמנות מצויינת למשקיעים

חלון ההזדמנויות שנוצר ביוון ובעיקר באתונה מושך אליו משקיעים רבים. בינהםגם ישראלים המבינים כי באזורים אחרים שורר כרגע מצב של אי וודאות.  המשקיעים מעוניינים להגדיל את ההון העצמי שלהם באופןמשמעותי ותודות לצמיחה הגבוהה בעיר אתונה הפכה ליעד השקעה אטרקטיבי. ההשקעותבנד"ן נעשות לטווח הבינוני והארוך. מחירי השכירות אף הם עולים בעקבות כמותהתיירים ואנשי העסקים הפוקדים את העיר. חשוב להדגיש שכדי להנות מהחלון שנוצר צריךלהבין את השוק המקומי ולכן ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע שילוו את המשקיע לאורךכל העסקה.

רוצים להנות גם מחלון ההזדמנויות? אנשי המקצוע של דאבל פור יו מלוויםמשקיעים יד ביד עד למציאת הנכס המתאים ביותר עבורם. כל התהליך נעשה באחריות רבהתוך שימוש בידע מקצועי וניסיון אישי עשיר, אשר נרכש מעל לעשור בניהול השקעות,מקצועיות ואישיות.